Dr Greve er et av Norges eldste merkevarer med lange tradisjoner. Dr Greve's  barnesepe kom på markedet rundt 1890, og var en nøytral og mild såpe for spedbarn.


                                Kilde: Skrotnissen.no

Dr Mathias Sigwardt Greve, overlege og direktør for Rikshospitalet på  slutten av 1800-tallet, var glødende opptatt av datidens hygiene- og  helsemessige utfordringer. Han savnet en mild og god spesialsåpe for barn. 


 Dr Mathias Greve kom i kontakt med Waldemar N.W. Schioldborg som hadde startet sin Sæbe- og Parfumeriforretning i Oslo i 1868 og hadde tidlig et bredt utvalg av såper. Dr Greve oppfordret ham til å fremstille en nøytral og mild såpe for spedbarn. Dr Greve ble så fornøyd med såpen at Schioldborg fikk retten til å bruke Dr Greves navn på såpen for all fremtid.

Siden er såpen blitt en klassiker.

                                                                                      Kilde: Qxl.no
I årene etter 1890 lanserte W. Schioldborg flere produkter 
under Dr Greve-merket, noen av disse var:

- Dr Greve's barnesepe
- Dr Greve's barnekrem
- Dr Greve's barnepudder

                                                         Kilde: bonyttbazar.klikk.no

Av disse produktene er det bare Dr Greve's barnesepe som fortsatt er på markedet.  
1.1.1971 overtok derfor Lilleborg varemerket.

                                                                               Kilde: sparkkjop.no

I oktober 2000 lanserte Lilleborg Dr Greve Sensitive Intimvask. Denne lanseringen ble en stor suksess, noe som resulterte i flere produkter som Sensitiv Dusjgele i januar 2004 og Dr Greve Sensitiv Intimvask Skum ble lansert i 
februar 2007. 




 I 2009 ble det lansert Dr Greve Pharma, en ny sensitiv serie til mor, baby og barn.  Serien er utviklet eksklusivt for apotek, og mildhet, miljøvennlighet og økologi står sentralt.

Dr.Greve sjampo og badesåpe for barn er noe de fleste foreldre kjenner til og er godt fornøyde med.


 

Ta en titt på hjemmesiden deres og facebook 
og les om de ulike produktene de har. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar